Kapříci na cestách

...... inspirace na cesty a výlety

Nabídky slevových portálů mění zvyklosti českých turistů

04 / 2016 – K hodně zajímavým zjištěním patří fakt, že již zhruba 35%  české populace alespoň jednou nakoupilo dovolenou v ČR přes slevový portál. Navíc, v tomto odvětví je obrovský potenciál, neboť 97 procent zákazníků by si dovolenou na slevovém portálu koupilo znovu.

Co je klíčem k tomuto marketingovému úspěchu? Slevové portály mají vizuálně atraktivní nabídku, která velmi často přesvědčí zákazníky ke spontánnímu nákupu a zejména láká k poznávání nových míst a lokalit. Nízká cena je hlavním důvodem nákupu dovolené jen u poloviny zákazníků. Průměrná cena pobytu je skoro 3000 Kč.

Zákazníci na portálech často hledají inspiraci, kam vyrazit například na víkend. Zatímco dříve jezdili Češi hlavně do vyhlášených lokalit a středisek typu Krkonoše. Nyní jsou tyto statistiky nakloněny více méně známým místům jako například Luhačovice, Český ráj,Dětenice, Adršpach atd. Zkrátka lidé objevují nové destinace. Loni koupili přes slevové servery a vyhledávače 2,7 milionu pobytů za zhruba 7,8 miliardy korun, jak uvedla agentura CzechTourism.

Nakupování dovolené přes slevový portál není výsadou určité cílové skupiny. Pobyty nakupují na portálech starší i mladší páry, stejně tak rodiny s dětmi. Velmi často na portálech nakupují dovolenou i lidé z vyšších příjmových skupin.